Tekstil inspirasjon

Ved en tilfeldighet kom jeg over Tamara Mogendorff sin nettside. Hennes arbeider er sånne som gjør meg glad, inspirert og får meg til å lure på hvorfor jeg ikke gjøre mer selv. Skulle gjerne hatt en vegg med disse fuglehusene.

Det er noe naivt og underfundig over disse fuglehusene. Bruk av mønster og materialer gir et lekent uttrykk. Fuglehus lages som regel i materialet  tre. Det at disse er laget i tekstil gir dem et uttrykk av noe kjent og nært kanskje fordi jeg får assosiasjoner til gamle dynetrekk, aviser og sommerklær?  Dette er objekter med en hverdagspoetisk dimensjon og som gir meg  inspirasjon av det frydefulle slaget.

Bildene er brukt med Tamaras godkjennelse.

Legg igjen en kommentar

