Tid for seminar i nettverket «Kunst i Barnehagen»

Torsdag er det tid for 6. seminar i nettverket jeg leder. Det bygger seg alltid opp litt spenning i forkant. Hvordan organisere dagen? Hvor mange kommer? Fungerer samarbeidet i de gruppeprosessene som initsieres? Får deltagerne utbytte av dagen og blir det flere samarbeidsprosjekter ut av dette? Det er viktig for meg at de som kommer føler at dette er veridifull bruk av tid, men også at det skal ha en funksjon for det faglige arbeidet de gjør i barnehager og institusjoner knyttet til kunst- og kulturformidling.

De kommer jo igjen, – så de har selvsagt et utbytte av det! Det som er viktig for meg er at dette også forankres i deltagernes egen institusjon. Slike samarbeid i nettverk blir svært såbare om det bare avhenger av den enkelte deltager og ikke vedkommendes institusjon. Vi har flere eksempler på at jobbytter, permisjoner ol. kutter linken til institusjonen. Samtidig er det jo de som til enhver tid møter på samlinger og deltar i prosjekter som utgjør nettverket. Kankje kan nettverkets nettside være linken inn til de andre i institusjonene, til ledere og kollegaer, for å styrke denne institusjonelle forankringen?

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s