Latinakurs: Dag 2

I dag fikk vi en grundig innføring i «Googlesøk». Skulle tro at det ikke kunne dekke tre undervisningstimer siden de fleste av oss googler daglig, men mange av oss har nok ikke sett mulighetene som ligger i de ulike funksjonene i søkermotoren. Ga meg mange nye innfallsvinkler på egen «søkerpraksis».

Jobbet videre med den nyopprettetde bloggen.

—————————————————————————————————————————

Today, we received a thorough introduction to the «Google search». I would think that it could not cover the three hours since most of us google daily, but many of us have not seen the opportunities of the various features of the searching engine. It gave me many new perspectives on my own search practices.

Working on my new blog.

One comment

  1. plinius

    Good illustration of the difficulty we have in conceptualizing the web.

    Most people have visited libraries many times – but they know that there are lots of things they don’t know about libraries and retrieval systems.

    On the web, people are not aware of what they do not know. Youngsters, in particular, surf and use Google all the time. They feel proficient – but they are rank amateurs.

    The contrast between superficial and deep knowledge about the web is seldom visible. See also

    Fire veier til kvalitet. Informasjonssøking og kvalitetssikring i en digital skole. Dansk Biblioteksforskning: Tidsskrift for informations- og kulturformidling, årg. 4, nr. 1, s. 35-45.

    Link here:

    http://plinius.wordpress.com/oppdragforedrag/2008-oppdrag/kragero-2008/

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s